ما الجديد

NOOOOR

شركة رؤية
مؤسس الموقع
هارد مغلبنى فى شحن التراك

من فضلك اشرحلى بالظبط المشكله اللى عند وبعدين موضوع رييت التراك ده فى بعض الحالات مبكنشى مظبوط لان ميديا الويسترن بالذات مصنعه بطريقه بحيث تكون كل ميديا مختلفا تماما عن التانى فى بعض الفيرم ويير اللى بتحدد معايير وخصائص كل ميديا فموضوع شحن التراك فى بعض الاوقات بيجيب نتيجه لاكن المبدأ فى مجال صيانه الهرد خاطئ وبيأدى الى ضياع الميديا فى بعض الحالات ومفيش شك فى حالات انا الموضوع ده بينجح بيأدى الى ضياع الداتا موضوع صيانه الهرد عالم كبيير القوه والتمييز فيه مش للامكانيات للى عنده قدرع على فهم البتيه التحتيه للهرد ديسك الخاصه بكل براند نيم وقدرته على عمل اديت للهرد
-- مثلا موضيع الديسبل للهيد التالف وخاصه هيد زيرو انا اعرف ناس نجحت فى الموضوع ده
--مثلا موضع الداتا ريكفرى فى حاله الهرد بيقرا صبرى او ماموس او هاواك

اقرأ الرد السابق للردك

وبالنسبة لقطع الهيد عندك موضوع كامل بالصور له

atasata

مهندس جديد

اولا المعاير الخاصه بكل هرد مش الميكروكود فيرم ووير ديه موديول اخرى لا وجه تشلبه بينها وبين هرد اخر وبعدين مشكله التراك 14 معنها انه فى باد سيكتور بالسيرفيس اريا فلو عملت رييت للتراك فده والنتيجه ايرورر فده معناه انا المشكله فى باد سثؤفخق بالسيرفيس اريا فلابد من عمل ريكفير للسيرفيس اريا اولا وبعدين حل مشكله الباد سيكتور بالسيرفيس اريا علما بانها لا تظهر على الاكسبريس تيست ده موضوع كبيير

NOOOOR

شركة رؤية
مؤسس الموقع

اولا المعاير الخاصه بكل هرد مش الميكروكود فيرم ووير ديه موديول اخرى لا وجه تشلبه بينها وبين هرد اخر وبعدين مشكله التراك 14 معنها انه فى باد سيكتور بالسيرفيس اريا فلو عملت رييت للتراك فده والنتيجه ايرورر فده معناه انا المشكله فى باد سثؤفخق بالسيرفيس اريا فلابد من عمل ريكفير للسيرفيس اريا اولا وبعدين حل مشكله الباد سيكتور بالسيرفيس اريا علما بانها لا تظهر على الاكسبريس تيست ده موضوع كبيير

اخي العزيز بارك الله فيك

لا توجد اختلافات كبيرة ثم لو حضرتك قرأت موديل الهارد اللي المهندس أحمد كاتبة ستجد ان الموديلات اللي انا كاتبها مطابقه للعائلة و بدون حفظ للموديلات اعمل سكان للموديل واختار منهم الميكربروجرام اللي يظهر امامك

ثم ازاي هتعمل تست لاي شىء اصلا والهارد لا يقرأ موديل مضبوط الا ان كان الهارد ببردة الاصلية وسقط موديله ؟

بخصوص باقي ردك يفضل عملة بالصور لاني مش فاهم قصدك

بارك الله فيك

ahmed

مهندس جديد

جزاك الله خير

أعلى