ما الجديد

تيومي

مهندس جديد
ملف بايوس hp . 15 - d025se . intel

السلام عليكم

اخواني الكرام احتاج لملف لاب توب hp . 15 - d025se . intel لحاجتي الماسة اليه جدا فياريت لو حد عندو الملف ده يرفعو واكون متشكر جدا . علما ان الموديل ده فيه شريحتين وحدة 512kb والتانية 8 ميجا بايت وده الملف المسحوب من الشريحة بتاعتها

تحميل الملف

تيومي

مهندس جديد

رد: ملف بايوس hp . 15 - d025se . intel

شباب والله محتاج الملف ده جدا يايريت لو تساعدوني برفعه الله يرحم والديكم

تيومي

مهندس جديد

هو مفيش ردود ليه ؟؟؟؟!!! الموضوع بقالو ثلاث ايام ومحدش رد عليا . انا جربت ملفات الشركة بعد تحليله واستخراج الملف الصحيح وطبعا انا جربت اكتر من مرة بدون فايدة يعني ملف الشركة لما احلله واشحن فيه بيشغلها داتا لكن السيريال والبرودكت مش موجودين اضافة لذلك متاخدش بوت من اي حاجة لامن الفلاشات وطبعا الفلاشات فيها ويندوز 8 و 7 وجربتهم كلهم وجربت سيديهات كمان ويندوز 7 و8 8 وبرضو مبتقراش حاجة يعني لما ادخل على f9 يعني البوت منيو مش بلاقي حاجة كمان الهارد بتاعها شغال وفيه ويندوز ومبتقراش الهارد ولما اشيل الهارد اركبه على لاب توب تاني بيشتغل عادي جدا وسريع بالقراءة وارجو تزويدي بملف شغال لاني تعبت وانا اشحن وكمان الشريحة تعبت من كتر ما اشيل واحط وخايف عليها هي الاخرى لاتروح تتلف وجزاكم الله الف خير

Fire_Line

HawasTECH - Muhammad Hawas
الإدارة

مفيش ردود لانك محتاج تبحث الاول فى المواضيع الاتش بى لازم يفقد سريال وموديل وماك ادرس كمان بعد شحن بملف من موقع الشركة والحل لذلك ان تدخل تعملها يدوي
كما فى الموضوع التالى
http://www.reepair.net/vb/showthread.php?t=7639
او تفضل مستنى حد يرفعلك ملف مسحوب من جهاز سليم

تيومي

مهندس جديد

انا اشكرك جدا يابشمهندس لكن حضرتك ما انتبهت للرد السابق انا مشكلتي مش مع السيريال والبرودكت والبلاتفورم بالتحديد وثانيا ان اعرف البرنامج ده ومشتغل فيه انا مشكلتي ان اللاب كان قاطع داتا ولما شحنت بملف الشركة وملفات تانية حصلت عليها من النت ومسبتش ملف مطابق للملف الاصلي بتاعها والا وجربته وشحنت فيه اللاب قامت تعرض ورجعت الداتا طبيعي جدا لكن مبتقراش لا هارد ولاسواقة داخلية ولا خارجية ولا فلاشات الويندوز ولا اي حاجة وبين قوسين (( جربت كل حاجة تتعلق بالبوت )) فلاشات ويندوز 7 و 8 واسيديهات ومفيش اي فايدة علما ان لما اركب الهارد بتاعها في لاب توب تاني بيشتغل عادي جدا وسريع جدا وبدون اي مشاكل ولما ارجعو عليها مبتقراش الهارد وكمان جربت هارد جديد نزلت عليه ويندوز على جهاز تاني وجبته علشان يكمل تنصيب على اللاب توب ام المشكلة وبردو مبتقراش الهارد . وللعلم ان اوبشنات البايوس محدودة يعني مفيش حاجة لتعطيل او تفعيل هارد او usb او سواقة وما الى ذلك وده السبب الي دفعني للبحث في منتداكم الكريم عن ملف شغال ومظبوط لحل المشكلة وارجو تزويدي بملف شغال وجزاكم الله خير

الكلمات الدليلة
اتش بايوس بي ملف
أعلى