ما الجديد

الجامد

مهندس جديد
عندى مشكله جامده اغيثونا وافيدونا افادكم الله موديلها 651m ومكتوب عليها ايضا ata133

1.3 ده مكتوب على البنك

انا متوقع انك مش عارف الفولت فانت متاكد من انك بتقيسه صح

حاول تشوف اى موضوع فى الشروحات عن دايره الراما وشوف الفولت معجز من على الشبه ولا الايسى

اسف للتعليق ولكى لا نشتت اخى السائل فاخى اتم القياس على وجه صحيح فكما قال وجد 2.5 فولت على بنك الرام وايضا وجد فولت 1.3 على بنك الراك وهو الخاص ب bus tremenation لذا وجب التنويه

eng_Deul

مهندس جديد
عندى مشكله جامده اغيثونا وافيدونا افادكم الله موديلها 651m ومكتوب عليها ايضا ata133

اسف للتعليق ولكى لا نشتت اخى السائل فاخى اتم القياس على وجه صحيح فكما قال وجد 2.5 فولت على بنك الرام وايضا وجد فولت 1.3 على بنك الراك وهو الخاص ب bus tremenation لذا وجب التنويه

سبحان الله انا مالى بفولت الراما انا سئلت الراجل على بنك الراما وقالى 1.3

وقالى مكتوب على البنك كده كمان وكمان هو قايل فى الاول ان غير اكتر من راما يعنى ملناش دعوه بالراما خالص

والفولت 1.3 ده غلط مفروض يبقى 2.5 و 3.5

فانا قلتله يتاكد ان قياسه صح لانه مشش عارف الفولت فالطبيعى انه ممكن يقيسه غلط

على الزنكلونى

مهندس جديد

ياباش مهندش الفولت اللى على بنك الرامات هو 2.5 هو نفس الفولت اللى بيظهر عند قياس الدايره يعنى بنك الرامات واصل له فولت 2.5 هو ده نسبة الفولت المناتسبه والمكتوبه على البنك البنك ddram 1

eng_Deul

مهندس جديد

2.5 بتاع الايسى بتاع الشبه كام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

على الزنكلونى

مهندس جديد

ياباش مهندس 2.5 ده الفولت اللى رايح الى بنك الرامات من الاى سى المختص بارامات يعنى دايرة الرامات مظبوطه انا من اول مره اقيس دايرة رامات وعارف ازاى تكون واخده فولت وازاى مش واخده فولت يعنى الدايره سليمه انا معايا صوره للبورده بس مش عارف ارفعها ازاى على الموقع ياريت تقولولى الطريقه لرفع الصور على الموقع وانا ارفع ليكم صوره ليها

أعلى