ما الجديد

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

alkootsh

مهندس جديد
هارد وسترن ده موديله wd3200aajs-00l7a0

السلام عليكم

هارد وسترن
ده موديله wd3200aajs-00l7a0

الهارد يتقرى دوس عادى ولا يقرا فى الوندوز
ولكم بيتشاف فى الديفيس منجر ولكن فى المنجمنت لا يظهر
انا عندى wdr
ممكن اعرف احل المشكله دى ازاى من خلاله
انا جربته ببرامج التقسيم كلها
مفيش برنامج قراه
تمام
عملتله p-list
وقسمته بالايسيوس
اتقسم وعملت ريستارت للجهاز
وفتح بس الجهاز بقى تقيل جدا والهارد راكب

العيب من ايه
على فكره انا لسه جديد فى wdr
فياريت حد يمشى معايا وحده واحده
شكرا

khaledlol

مهندس جديد

رد: هارد وسترن ده موديله wd3200aajs-00l7a0

السلام عليكم

هارد وسترن
ده موديله wd3200aajs-00l7a0

الهارد يتقرى دوس عادى ولا يقرا فى الوندوز
ولكم بيتشاف فى الديفيس منجر ولكن فى المنجمنت لا يظهر
انا عندى wdr
ممكن اعرف احل المشكله دى ازاى من خلاله
انا جربته ببرامج التقسيم كلها
مفيش برنامج قراه
تمام
عملتله p-list
وقسمته بالايسيوس
اتقسم وعملت ريستارت للجهاز
وفتح بس الجهاز بقى تقيل جدا والهارد راكب

العيب من ايه
على فكره انا لسه جديد فى wdr
فياريت حد يمشى معايا وحده واحده
شكرا

ياريت نتكلم خاص على شان انا عندى نفس المشكلة وممكن نلاقى حل بازن الله

ممنوع ان تكتب نتكلم عن الخاص في الرد على أى مشكله

عايز ترد رد في الموضوع

مرة اخرى هتتوقف عضويتك

الادارة

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

Fire_Line

HawasTECH - Muhammad Hawas
الإدارة

كشفت على مديولات الهارد وعلى الاسمارت وعلى الباد سيكتور
شوفت عدد الاخطاء فى الجى لست والبى لست
بالطريقة بتشخص العيب فى اى هارد .
كان فيه مديول بايظ ...تكتبه من فريم قريب جدا ماعدا بعض المديولات لاينفع كتابتها لانك هتبوظ الهارد لو كتبتها من هارد اخر حتى لو كان اخوة ...
الاسمارت فيه مشكلة هتعمل كير سمارت اتحل تمام ...متحلش هتبحث هتلاقى المشكلة فى حاجة تانى مديول مثلا سواء مديولات الاسمارت او غيره..
اسكان على الباد وعلى حسب نوع الباد هتعمل فورمات low او زيرو او بى وجى لست طبعا بعد التأكد من ريسورسات الهارد

عدد البادات فى الجى كبير عن 600 باد هتنقلها للبى وبعدها تعمل فورمات بى وجى قليل شوف هتعمل فورمات ايه زى المرة اللى فاتت

بالنسبة للجى لست اوعى حد يكتب المديول ده من هارد مختلف لان ببساطة كل هارد البى بتاعته مميزة موجود فيها جداول الباد الخاص فى الهارد ولو كتبت من هارد تانى اكيد الجدول مختلف فالهارد هيقف معاك وهتبقى علت مشكلة اكبر وعشان تستعديها عايزة جهاز الا اذا انالاصدار الجديد بيدعم توليدها من تانى ..

بالنسبة للاخ خالد نصيحة بدل تسأل هنا وهناك اعرف تشخص المشكلة ازاى وده عن طريق تعرف يعنى ايه رووم ومديول يعنى ايه تراك يعنى ايه اس بى تى يعنى ايه سيكتور يعنى ايه فورمات جى وبى يعنى ايه ريمرج جى تو بى اعرف تشخص الاول صح الحوار مش مجرد برنامج مجانى الحوار افهم المشكلة اللى ادامك صح وياريت بلاش الحورات الجانبية وانت شايف على قد ما نقدر بنجاوب وكلواحد فينا عنده شغل مش متفرغ 24 ساعه للرد على الاستفسارات وعلى النت بس ارجو انك تكون مقدر .

khaledlol

مهندس جديد

بالنسبة للاخ خالد نصيحة بدل تسأل هنا وهناك اعرف تشخص المشكلة ازاى وده عن طريق تعرف يعنى ايه رووم ومديول يعنى ايه تراك يعنى ايه اس بى تى يعنى ايه سيكتور يعنى ايه فورمات جى وبى يعنى ايه ريمرج جى تو بى اعرف تشخص الاول صح الحوار مش مجرد برنامج مجانى الحوار افهم المشكلة اللى ادامك صح وياريت بلاش الحورات الجانبية وانت شايف على قد ما نقدر بنجاوب وكلواحد فينا عنده شغل مش متفرغ 24 ساعه للرد على الاستفسارات وعلى النت بس ارجو انك تكون مقدر .

والله سيادتك منا مرضيتش افتى واتكلم ورد على ارلال ونا مبتدء واكتب حاجة وناس تيجى تمشى ورايا فيها تبوظ حاجتها زى ما الحلوين عملين كتير فنا قلت اكلم الراجل واقلة على الى عندى يجربة بس خاصعلى شان بس محدش يدخل ورايا يطبق ويتبوظ حاجتة وثانيا حضرتك عارف ان ممكن الواحد يح حل
يجى حد يعمل بية وتكو المشكلة مش نفس التشخيص يقوم يغلط وانا اشيل زنبة

ونا عارف كويس ان وراكو اشغالكو

وبعدين بدام ياعمنا انتمحترف اوى كدة وعارف كل لكلام دة طب متعملنا شرح كدة كامل متكامل للخبايا والعيوب والتصليح لوجه الله كدة بدام قلبكو على الناس اوى ياريت

ولا هوا لازم ندفع وخلاص ثانيا حضرتك محنك وزكى جدا لان الى انت قلتة فى الحل دا مش حل ولا حد يعرف يستفيد منة خالص ولا انت شارح للراجل اية مديولات ولا تركات واية الجى ليست والبى لست
مكنت تحرجنى ياعم بدام انت معترض اوى خاص وكنت خلية علنى شرح حلو ومبسط كدة وفى خبايا من الى انتو حيشينها عن الناس ودا طبعا حقكو بس

ومعلش بقا تقبل نقدى وياعم كل شهر حطلنا موضوع جديد على شان وقت بردة ازا سمح

وبردة تقبل نقدى ونا عارف طبعا ان الموضوع هيتفل وهطلعولى حجة بل ما تفيدونا لا هتقفلوة ونا عارف

وشكرا ونا اسف على الجرنال الى كتبة دة وطبعا حقكو مطحتوش اى شىء لان دا برحتكو ونا عارف

وبردة تقبل نقدى ونا عارف طبعا ان الموضوع هيتفل وهطلعولى حجة بل ما تفيدونا لا هتقفلوة ونا عارف:tfrf:

Fire_Line

HawasTECH - Muhammad Hawas
الإدارة

المواضيع اللى انا اتكلمت عنها موجودة كلهافى المنتدى فضلا ابحث عنها فى جميع الاقسام الخاصه بالهارد ديسك يعنى شروحات البى سى 3000 هتفيدك وشروحات السلفيجن بردة وهكذا ....
سبق وقلتلك محدش هيقفل مواضيع طالما مغلطتش فى حد ومتعديتش قوانين المنتدى ...
تخيل ان انت معاك برتامج مجانى وبتحل بيه جميع المشاكل وناس تانيه شارية اجهزة هل هيبقو الاتنين زى بعض.... فيه ناس اشتريت بوكسات واخدت عليها كورسات بفلوس كمان وحضرتك حتى مش مكلف تفسك تتصفح المنتدى كويس وعايز كل حاجة على الجاهز وبتقول احنا بنخبى ؟؟؟؟

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

أعلى