ما الجديد

حماده سعد

مهندس جديد
مشكلة بسبب فصل الكهربة على السيف سكان هارد 80 برنامج دابليو دي ار

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
مشكلتي باختصار هي انا جالي هارد 80 عليه باد سيكتور بطئ جدا فى فتح الويندوز المهم نقلت الداتا الى عليه عندي و دخلته على برنامج الدابليو دي ار و عملت الشروحات الموجودة على المنتديات المهم مفيش فايدة قالوا فى الاخر بيتعمل سيلف سكان و ياريت ما سمعت كلامهم المهم شغلت السيلف سكان ومر تقريبا 3 ساعات و الكهربة قطعت عليه قولت عادي زي برنامج الديسك مانيجر هبدا من الاول لما الكهربة ترجع المهم بفتح الجهاز بيوقف عند البويس المهم مع الصبر فتح بفتح البرنامج لقيته جابلي اسم العيلة بتاعت الهارد و باقي المعلومات صفر و لما اعمل اي حاجة البرنامج مش بيستجيب و لمبة البيزي منورة على طووول لازم اعمل سوفت ريسيت و طبعا بيلغي الامر المهم دخلت على المنتدي هنا و بعد بحث طوييل جدا عرفت معلومة جديدة بالنسبة ليا الى هي وضع الكيرنل او السيف مود (الثلاث جنابر ) المهم وصلت الهارد بعد الوضع ده و فتحت البرنامج و الحمد لله استجاب للاوامر من غير بيزي بس مش عارف اعمل ايه علشان ارجع الهارد لوضعه الاول شغال و عليه باد سيكتور انا فهم ان الى حصل للهارد انه سقط سوفت قولت اعمل شحن للفلاش و بالفعل شحنت من الفريم الى سحبته قبل ما اشتغل بس زي ما هتشوفوا فى الصور الى هرفقها الميديولات اغلبها بيدي احمر مع العلم اني علمتلهم فحص قبل ما يحصل الى حصل كان كله تمام

وده فولدر الفريم بتاعه ال سحبته قبل ما اشتغل حــــــمـــــــــــل
و الصور
معلومات الهارد بعد ما كتبت الروم القديمة

ودي معلومات من اللاصقة الى ع الهارد
SN/ WMAM9FS07422
MDL/ WD800JD-75MSA3
DATE / 25 NOV 2006
DCM / H8BANTJCH
MALAYSIA

NOOOOR

شركة رؤية
مؤسس الموقع

رد: مشكلة بسبب فصل الكهربة على السيف سكان هارد 80 برنامج دابليو دي ار

لازم اوقف السلف سكان اولا وغالبا طالما الهارد اعطاك كده بعد ايقاف السلف سكان ومبيرضاش يكتب الموديولات يبقى عيب هدود

حماده سعد

مهندس جديد

رد: مشكلة بسبب فصل الكهربة على السيف سكان هارد 80 برنامج دابليو دي ار

لازم اوقف السلف سكان اولا وغالبا طالما الهارد اعطاك كده بعد ايقاف السلف سكان ومبيرضاش يكتب الموديولات يبقى عيب هدود
شكرا على اهتمام حضرتك و اسف على التاخير
طب يا باشمهندس الهارد قبل الشغل كان شغال يعني كان عليه داتا انا نقلتها منه كاملة ومن غير اي مشكلة فى النقل كل مشكلته انه كان عليه شوية بادات متقلين الويندوز

أعلى