ما الجديد

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

m_podo

مهندس جديد
ممكن تردو عليا

انا عملت اسكان علي الهارد ولقيت فيه قطاعات موف كتيرة في منطقة معينة وليكن مثلا بدء من5000000
وكنت بحاول محاولات اني اعالج التقل ده بعد ماعرفت انه ليه علاج
ودخلت علي قائمةsector editواختارت امر go toوكتبت فيه رقم ال lba 500000وفتحلي القائمة اللي مكتوبة بحجات انا مش فاهم فيها حاجة خالص باhex ascii
وبدات اغير في القيم اللي مكتوبة واعمل حفظ وقفلتها ورحت عامل اكسبريس سكان في المنطقة اليي كان فيها التقل لقيتها في زادت
كررت المحاولة تاني لقيتها قلت بس انتشرت وهكذا
ده طبعا لاني مش عندي دراية ازاي اعالجها وايه القيمة اللي اكتبها
لو سمحتم اللي يقدر يفيدني يرد عليا انا مش عايز شرح للغة البرمجة اللي مكتوبة بيها السيكتورات
انا عايز اعرف بس اعالج التقل اللي في الميديا ده ازاي
ارجو عدم اهمال الرد وجزاكم الله خيرا

TARIQ_ALKDR

الإدارة
ممكن تردو عليا

الرجاء كتابة عنوان مناسب للموضوع

أحمد إبراهيم

مهندس جديد
ممكن تردو عليا

انا عملت اسكان علي الهارد ولقيت فيه قطاعات موف كتيرة في منطقة معينة وليكن مثلا بدء من5000000
وكنت بحاول محاولات اني اعالج التقل ده بعد ماعرفت انه ليه علاج
ودخلت علي قائمةsector editواختارت امر go toوكتبت فيه رقم ال lba 500000وفتحلي القائمة اللي مكتوبة بحجات انا مش فاهم فيها حاجة خالص باhex ascii
وبدات اغير في القيم اللي مكتوبة واعمل حفظ وقفلتها ورحت عامل اكسبريس سكان في المنطقة اليي كان فيها التقل لقيتها في زادت
كررت المحاولة تاني لقيتها قلت بس انتشرت وهكذا
ده طبعا لاني مش عندي دراية ازاي اعالجها وايه القيمة اللي اكتبها
لو سمحتم اللي يقدر يفيدني يرد عليا انا مش عايز شرح للغة البرمجة اللي مكتوبة بيها السيكتورات
انا عايز اعرف بس اعالج التقل اللي في الميديا ده ازاي
ارجو عدم اهمال الرد وجزاكم الله خيرا

اخى بعد تعديل العنوان حتى تجذب انتباة الاعضاء للدخول فى الموضوع ويقدمو الساعدة الممكنةلك
بعد كدة المفروض قبل دخول هذة القائمة والعمل بها انك تحفظ البى لست بتاع الهارد علشان لو حصل اخطاء او مشاكل ترجها تانى
حاجة كمان الشغل فى القائمة دى مبينفعش للمسا حات الكبيرة اقصاة 500 ميجااما المسا حات الكبيرة دى ممكن ينفع معها الفرمات بى لست وجى لست وال سلف اسكان والداتا اوريف ولازم تتاكد الاول من سلامة الهدود
حاجة اخيرة ودى المشكلة اللى بيقع بها كل من يمتلك البى سى وهو اعتقادهم ان البى سى 3000 ما هو الا ساحر ممكن يحل كل مشاكل الهاردات ونسة ان علاج الهارد متوقف على اشياء كثيرة غير الخبر فى التعامل مع الكارت وهى صلاحية الهارد للصيانة وحسب عمر الافتراضى
واللة اعلم

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

الكلمات الدليلة
تردو عليا ممكن
أعلى