ما الجديد

• بادئ الموضوع kal
  • تاريخ البدء
  • الردود 4
  • المشاهدات 3K

kal

مهندس جديد
Maxtor HardDisk

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ممكن مساعدة يا أهل الخير أنا عندى مشكلتين الاولى عندى لابتوب توشيبا Protege M700 و فيه مشكلة Password (يا ريت لو حد يعرف يشيل الباس ورد لأنى حاولت كتير ... ) المهم العميل عاوز ياخد الهارد و يركبه فى لاب تانى و الهارد نوعه Hitachi HTS542516K9SA00 و كل ما حطه فى اللاب يعطينى pASSWORD و جرؤبته على كارت بى سى 3000 لقيته LOCKED و كل ما روح فى قائمة SECUIRTY عشان أشيله يدينى رساله بلغة غريبة و ميعملش حاجة هل لازم أعمل حاجة فى الهارد زى ما شفت فى الفيديو اللى حطة الباشمهندس NOOR برجاء المساعدة يا جماعة
المشكلة الثانية غندى HARD MAXTOR DIAMONDMAX 6E040L0711014 و الهارد مقرى GENERIC HARD 8.4 G حاولت اكتبله اللودر فيل يدينى TIMEOUT و مفيش حاجة بتحصل برجاء المساعدة يا أخوان

NOOOOR

شركة رؤية
مؤسس الموقع
Maxtor HardDisk

وعليكم السلام اخي الكريم

بالنسبة للباسورد انا قمت من قبل بتوصيل البن رقم 3 في شريحة البيوس مع الارضي وتم فك الباسورد معي لكن ان قمت انت بذلك فعلى مسؤليتك الخاصة وهناك طرق مبتكرة يتم اعدادها جيدا هذه الايام وتجربتها قبل نشرها

بالنسبة لباسورد الهيتاشي عندك اخر 3 صفح في المينوال تشرح ذلك وللاسف لم تشرح الا 3 موديلات فقط اقراهم لعل الموديل اللي عندك منهم واعمل القفلات كما هي موضحة على الصور في المانوال
بالنسبة للماكستور رجاء ارفاق صور

NOOOOR

شركة رؤية
مؤسس الموقع
Maxtor HardDisk

ibrahimshahin

مهندس جديد
Maxtor HardDisk

السلام عليكم جميعا و رحمة الله و بركاته
عند تشغيل برنامج البى سى 3000 تظهر رسالة
BD Error
هل تعنى أن الدرايفر خطأ أم ماذا ؟