ما الجديد

foxhak

مهندس جديد
مشكلة فى هارد hitachi + الراك الخاص بة

عندى مشكلة فى هارد hitachi 160 والراك الخاص بة
المشكلة انو الهارد لا يعمل الا ببصمة الايدى وكان الهارد دة خاص بشخص مش موجود حالياً لانو ترك العمل مع الهارد مقسم فى الاساس الى 2 بارتيشن واحد 20 جيجا والاخر باقى مساحت الهارد المشكلة انو 20 جيجا دول هما الى عليهم البصمة وطبعا لا استطيع انى اعمل بصمة اخرى على الهارد الا عندما اعرف افك البصمة الاولى وانا حولت انى افك بصمة الايدى دى وقمت بحل العلبة الخارجية وقمت بعمل فورمات للهارد بواسطة usb خارجى وكان الهارد يتفرمت عادى لاكن عند تركيب الراك مرة اخرى كان لم يكن ولاكنى قمت بفكة مرة اخرى وقسمتو تقسيمة تانية لاكن عند تركيب الراك ولتشغيل يطلب منى الفورمات لاكن لا يفرمت واختفت علامة البرنامج الخاص بالبصمة وانا اريد حل لو سمحتو لو حد قبلتو المشكلة دى ارجو الرد فى اقرب وقت شكراااااااااااااااااااااااااااااً

NOOOOR

شركة رؤية
مؤسس الموقع

من خلال وصفك للمشكلة البصمة في ذاكرة الراك طالما الهارد شغال تمام خارج الراك اشتري له راك جديد

foxhak

مهندس جديد

مشكور اخى على الرد بش فى حاجة انو ان فى واحد صديق عندو هادى زيو بالضبك فقمت بفك الراك الخاص بة ولاكن لا يعمل بردو مع العلم انو انا جربت الراك بتاعى عندو واشتغل عادى معنى كدة انو البصمة مش فى ذاكرة الراك بل فى الهارد

RASHED

مهندس جديد

رد:

أخي جرب صفر الهارد على البطيئ على برنامج Gateway

أعلى